31 okt. 2011

long time no see

Skepp o hoj. Vad har egentligen hänt sedan sist? Ja, det kan man undra men inte så länge till. Ta en kik på bilderna nedan och få er en uppdatering.
Det jag kan säga med ord och bokstäver är att Indonesien och framförallt Lombok har varit helt grymt episkt, vi har tagit oss därifrån efter sju-jäkla massa båt-åkande till Australien, dit vi flög och mer närmare bestämt Sydney, en av världens coolaste städer i mina ögon. Det vore synd att klaga så jag säger det rakt ut:
- Vi har det jävligt bra!
men fan va dyrt det har blivit, här. Eftersom man alltid måste hitta ngt att klaga på. Men hey!, pengar är till att göras av med så vi klagar inte allt för mycket egentligen.


I en hamn på på Lombok, local fiskare i sin kanot (typ)

10 minuters paus i hamnen och va tvungen att svalka mig lite

Speed boat till Bali, fantastiskt smutt!

Echo beach, tidig morgon.

Väljer mellan höger bryt eller vänster bryt

Mellan 2 morgon surf sessions åt vi en sjukt bra frulle, Bali´s bästa cappuccino!

Bella håller koll

Vänster barrels denna morgon

Och även möjlighet för schyssta air´s, claim!

Air reverse?

Och då och då tittade en lite höger fram

Shower power

Mr Agung testar pennan

Och han tycker det är kul att märka folk för livet

ink!

My princess

Obligatoriskt Bondi besök!

Bondi walk

Bondi dog 
View från gång bron

Bellalicious väntar på grönt ljus

Insight

Fröken önskar sig 2 par Dr Martens i julklapp och nu vet hon vilken storlek hon vill ha... 37!

Och jag kan ta vad som helst från Apple store som är större än 22 tum. 
..Apple Store


Det va lite vad vi har pysslat med.

enjoy

-d



MEN!

Idag bjuder jag på en bonus. Får jag lov att presentera:

Sköldpaddan Knut, 8 månader och numera kung av Meno.

Isabella och jag sprang på ett sköldpadde reservat på Gili Meno, Lombok där dem hjälper till att föda upp havssköldpaddor eftersom dem är utrotningshotade och blir uppfiskade av en jävla massa idioter till människor.
Så när dem är 8 månader gamla får man vara med att släppa ut en i det fria havet, och just den här dagen fick vi göra detta. Och det va riktigt häftigt att se den lille krabaten kravlla sig ner i sanden och ta sina första simtag i havet. Och ska jag va riktigt ärlig så blev ögonen allt lite fuktiga av tårar, oerhört bra känsla verkligen! 
Så här kommer en bild som en liten teaser till det som komma skall.

Knut
-d

1 kommentar:

  1. Faaan. jag blir också tårögd, namnet Knut,,, säger allt kraaaaam

    SvaraRadera